Jak znaleźć dobrą pracę?

0
168

Znalezienie dobrze płatnej pracy lub przesunięcie się w górę, w hierarchii zatrudnienia konkretnej firmy, zależy nie tylko od naszych kwalifikacji, doświadczenia i posiadanego wykształcenia, ale także, przynajmniej w pewnym stopniu, determinowane jest przez to, jak postrzegają nas inne osoby, przede wszystkim osoby odpowiedzialne za kwestie zatrudniania. To jak wyglądamy, jak się ubieramy i zachowujemy, wpływa na ocenę naszego wizerunku. Postrzegania nas jako osoby kompetentnej, godnej zaufania, wartej zatrudnienia w danym przedsiębiorstwie. Dlatego przychodząc na rozmowę rekrutacyjną, warto w szczególny sposób zadbać o swój wizerunek. Odwiedzić fryzjera lub kosmetyczkę, zainwestować w modny garnitur lub kostium, wybrać eleganckie buty i nie zapomnieć o takich dodatkach jak skórzana teczka czy modne etui na telefon.

Dodatki mają znaczenie

Wbrew pozorom nawet najmniejsze detale mają wpływ na całościowy odbiór naszej osoby, na budowanie naszego wizerunku. Jeśli ubierzesz się w gustowny kostium i eleganckie szpilki, ale siedząc w poczekalni, będziesz korzystać z telefonu ubranego w kolorowe, dziecięce etui i zostanie to dostrzeżone przez osobę odpowiedzialną za rekrutację, możesz zostać odebrana jako osoba infantylna, a przez to szansa na zatrudnienie, na odpowiedzialnym stanowisku znacznie spadnie, nawet jeśli będziesz dysponowała odpowiednimi kwalifikacjami zawodowymi. Dlatego wybierając się na rozmowę kwalifikacyjną, zadbaj o dobór stylowych dodatków. Przykładem klasycznych dodatków, które pozytywnie wpływają na nasz wizerunek, są teczki skórzane. Skorzystanie z takiego dodatku podczas rozmowy kwalifikacyjnej to wartość dodana i tym samym większa szansa na zatrudnienie w danej firmie.

Teczka skórzana, plecak czy teczka kartonowa A4?

Jeśli na rozmowę o pracę zabierasz ze sobą CV, zadbaj o jego odpowiednie opakowanie. CV nie może być pogniecione czy zabrudzone, więc najlepiej ukryć je we wnętrzu foliowej koszulki lub papierowej teczki. Trzymanie CV w ręce również nie wchodzi w rachubę, więc warto zapakować je do skórzanej teczki. Jeśli przyniesiesz je w zwykłym plecaku, może być to źle odebrane przez osobę rekrutującą, zwłaszcza jeśli starasz się o stanowisko związane z określonym dress code – profesjonalnym stylem ubierania się. Nie do każdej pracy wypada przychodzić z plecakiem. W takim przypadku skórzana teczka będzie zatem zdecydowanie lepszym wyborem. Na szczęście teczki skórzane nie są dziś przesadnie drogie. Poza tym są to przedmioty niezwykle trwałe, z których można korzystać przez wiele kolejnych lat swojej zawodowej kariery.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ