Ze względu na niezwykle rozwinięte czasy, w których przyszło nam obecnie żyć, aby kierować e-biznesem, niezbędne jest poznawanie nowych dróg marketingu online. Prowadzenie przynoszącej zyski działalności w sieci wiąże się nie tylko z obserwacją aktualnych trendów. Niezbędne jest również pozyskanie praktycznych umiejętności odnośnie kanałów digital marketingu. Czym jest i dlaczego warto skorzystać z tego typu narzędzia?
Czym jest Digital marketing?
To nic innego, jak marketing cyfrowy, który wiąże się z wszelkimi działaniami wykorzystującymi urządzenia elektroniczne i internet. Właściciele rozmaitych firm korzystają z digital kanałów, aby nawiązać i utrzymać kontakt z potencjalnymi klientami. Najczęściej wykorzystywanymi kanałami cyfrowymi są witryny www, wyszukiwarki, social media oraz poczta elektroniczna.
Digital marketing to przede wszystkim:
— SEO
— Social Media marketing;
—Content marketing;
— E-mail Marketing;
—Analityka internetowa.
Pozycjonowanie stron (SEO)
SEO to optymalizacja strony internetowej pod kątem wyszukiwarek. Celem tego typu działań marketingowych jest przede wszystkim zajęcie pierwszych pozycji w wyszukiwarkach, dzięki czemu ruch na stronie zwiększa się, a co za tym idzie — liczba potencjalnych klientów wzrasta.
Social media marketing
Media społecznościowe w obecnych czasach mają niesamowity wpływ na internautów. Są więc idealnym kanałem komunikacji z odbiorcami usług. Istotną rolę odgrywa tu nie tylko wstawianie postów, które mają na celu powstanie dialogu, ale również promowanie marki poprzez reklamy, np. na Facebooku.
Content marketing
Content marketing, czyli marketing treści polega na tworzeniu i publikowaniu tekstów, które budują markę. Treści mogą znajdować się nie tylko na stronie głównej firmy, ale również na podpiętym do niej blogu, czy w przypadku sklepów internetowych w postaci opisów produktów. Publikacja tekstów powinna angażować internautów, wzbudzać zainteresowanie, nieść wartościowe informacje.
Analityka internetowa
Analityka internetowa obejmuje gromadzenie danych, analizę, pomiar i raportowanie ich w celu optymalizacji danych, które pozostawili odbiorcy. Jest to klucz do zapoznania się z działaniami konkurencji na rynku oraz zbadania potrzeb użytkowników. Dzięki analityce możliwe jest zlikwidowanie błędów oraz odnalezienie przyczyny problemów związanych z niepowodzeniem. Np. w przypadku działalności takiej jak sklep internetowy, częstą czynnością jest porzucanie koszyka zakupowego. Więcej o analityce tutaj.
E-mail marketing
Opiera się o tworzenie kampanii marketingowych w postaci mailingów. Dzięki tego typu narzędziom treści są dostarczane bezpośrednio do określonej grupy docelowej, którą interesują dane usługi czy produkty.