Promocja w serwisach streamingowych szansą dla twórców

0
157
promocja w Spotify

Aby coś osiągnąć, trzeba umieć się wybić i pozwolić poznać się szerszemu gronu odbiorców. Nie będzie to jednak możliwe bez wysiłku. Artysta musi podejmować próby wypromowania się, a służyć temu mogą platformy streamingowe – co zrobić, aby przyciągnąć uwagę?

Zarabianie na muzyce w serwisach streamingowych – czy to możliwe?

Połączenie pasji z pracą przez wielu uważane jest za najlepszy sposób zarobkowania. Serwisy streamingowe, nazywane też strumieniowymi, mają rzeszę zwolenników, umożliwiając nieodpłatne lub w ramach abonamentu odtwarzanie muzyki bez konieczności pobierania plików. I co ważniejsze, w zasobach takich platform znajdzie się miejsce zarówno dla dzieł uznanych twórców, jak i dla artystów mało popularnych.

Wśród platform, które użytkownicy wybierają najchętniej, wymienia się Spotify, Tidal, Apple Music, Deezer, YouTube Music oraz Amazon Music. Korzyścią dla odbiorców jest bogactwo oferty i łatwy dostęp do rozmaitych treści, ale i twórcy mogą czerpać profity. Nie stanie się to jednak, jeśli nie poczynią stosownych kroków na płaszczyźnie marketingowej.

Playlista na Spotify celem twórców

W celu uzyskania benefitów trzeba jednak najpierw zainwestować czas w aktywność marketingową i zaangażować się w proces, jakim jest promocja w Spotify. Określa się to mianem pitchingu, który polega na polecaniu utworów osobom delegowanym do kreowania playlist na platformach. Zadaniem artysty jest przygotowanie prezentacji, która trafi do redaktorów playlist. Muzyk musi pamiętać, by utwór przesłać minimum tydzień przed planowaną premierą.

Autopromocja jest zatem pierwszym krokiem, choć muzyk nie musi działać w tym obszarze samodzielnie. Może bowiem kooperować z dystrybutorem, który w jego imieniu dostarczać będzie treści do poszczególnych serwisów.

Redaktorzy playlisty decydują o umieszczeniu utworu na liście

Odpowiedź na pytanie, jak znaleźć się na playlistach Spotify, jest prosta. Trzeba wzbudzić swoją prezentacją zainteresowanie redaktorów. Jeśli utwór wraz z całą jego otoczką przypadną do gustu edytorom, wówczas artysta otrzyma e-maila z informacją, która z pewnością sprawi, że poczuje się zauważony i doceniony.

Innym sposobem jest natomiast promowanie stworzonych przez siebie treści: generowanie zasięgów, zdobywanie następnych słuchaczy poprzez analizę ich cech, a tym samym nakreślenie persony marketingowej, by móc później do użytkowników o zbliżonym profilu łatwiej dotrzeć. W ten sposób także da się zdobyć uwagę edytorów.

[Głosów:1    Średnia:5/5]