Rola opakowań w e-commerce

0
2500
Rola opakowań w e-commerce

Pudełko to pierwsza rzecz, z którą spotyka się Klient, zanim dostanie się do zamówionego Produktu. Warto zadbać, by było ono estetyczne i wyjątkowe. Czym jest unboxing experience? Jak wykreować pozytywny wizerunek swojej firmy, używając do tego opakowania? Zapraszamy do lektury!

Opakowanie to narzędzie marketingowe! 

Wiele firm nie docenia ogromnego potencjału kartonowych opakowań, które, poza tym, że umożliwiają bezpieczny transport produktu do Klienta i chronią towar, mogą również pełnić funkcje reklamowe. Odpowiednio zaprojektowane opakowanie to świetna wizytówka dla firmy i doskonałe pole do popisu, by zaprezentować markę z jak najlepszej strony! Tzw. unboxing experience zakłada, by poza produktem wysokiej jakości Klient otrzymał również dodatkową wartość w postaci niezapomnianego przeżycia podczas rozpakowywania produktu. Warto zadbać o to, jeśli chcemy, by nasza relacja z Klientem była długoterminowa. 

Unboxing experience – sposób na to, by zachwycić Klienta

Udowodniono, że dbanie o unboxing experience przekłada się na zwiększoną sprzedaż, niezależnie od branży. Markowe opakowania przyciągają uwagę, zachwycają i imponują. Im więcej wysiłku włożysz w zaprojektowanie pudełka, tym bardziej wyjątkowo poczuje się Twój Klient i będzie skłonny do częstszych zakupów! Doskonale wiedzą o tym największe firmy produkujące gadżety elektroniczne. Jeśli szukasz inspiracji, warto przyjrzeć się temu, jak przedsiębiorstwa z branży elektronicznej pakują swoje produkty! 

Jak wywołać unboxing experience? 

Aby wywołać niezapomniane wrażenia u Klienta, zadbaj o to, by pudełko (z niem. kartons), w którym dostarczasz mu produkt, było wyjątkowe. Projektowanie niestandardowego opakowania, to świetna zabawa. Możesz skorzystać z gotowych wzorów lub zaprojektować je od zera, zgodnie z identyfikacją wizualną Twojej firmy. Nie ograniczaj się wyłącznie do standardowych szarych lub białych kolorów i zadbaj o to, by rozbudzić wszystkie zmysły Klienta. Skorzystaj z niestandardowych kolorowych bibułek z nadrukami lub zamieść we wnętrzu pudełka ciekawe hasło reklamowe. Nalep na pudełko estetyczną naklejkę, która będzie się jednoznacznie kojarzyć z Twoją marką lub dodaj do paczki wizytówkę upoważniającą do rabatu. Projektując opakowanie, zwróć uwagę na takie rzeczy jak to, w jaki sposób Klienci otwierają pudełko oraz co mogą z nim zrobić po rozpakowaniu. Pamiętaj również o zabezpieczeniu przesyłki i zamieszczeniu wewnątrz poduszek powietrznych, wkładek z pianek lub folii bąbelkowej. Dobrze wywołane unboxing experience przyczyni się do tego, że Klient chętnie będzie wracał do Twojej marki i polecał ją innym! 

[Głosów:1    Średnia:5/5]